Home » Startup » Boutique-ul cu parfumuri exclusiviste

Boutique-ul cu parfumuri exclusiviste

Scris de , 12.03.2009, 15:39:33

Diferenta cea mai mare dintre un parfum comercial si unul exclusivist consta in timpul alocat pentru fabricare si in ingredientele folosite. Iar spre deosebire de marile case care se ocupa exclusiv de parfumerie si sunt sub presiunea de a lansa un parfum in fiecare sezon, un parfumier de nisa lucreaza chiar si cativa ani pentru un produs.

 

Alexandra Paven a deschis in Bucuresti, in martie 2008, un boutique cu parfumuri exclusiviste, Createur D’Emotions, care are marci precum Lorenzo Villoresi, Satellite, Fior di Pelle, Etro, Mona di Orio sau Costes - parfumuri realizate de creatori independenti sau de cei cunoscuti care au realizat un produs original, dupa ce au incheiat colaborarile cu marile case din bransa. Proprietara magazinului isi alege parfumurile la targurile internationale organizate, in special, in Italia.
 
“Vorbim despre produse originale unde doar aroma, ingredientele folosite pot vinde. Nu se investeste in aspecte ce tin de marketing, cum ar fi un ambalaj scump sau promovare intensa. Pentru segmentul de parfumuri de nisa conteaza creativitatea “nasului”, cel care a creat parfumul, ingredientele de calitate si obligatoriu naturale, productia limitata si distributia limitata”, a mai spus Alexandra Paven.
 
Ideea unei astfel de afaceri s-a conturat in urma cu opt ani, cand, intr-o calatorie la Bologna, a intrat intr-un astfel de boutique. Au urmat apoi ani de initiere in tainele aromelor si ingredientelor care dau unicitate unui parfum, si abia anul trecut, dupa ce a gasit o locatie adecvata, Alexandra Paven a deschis magazinul care se adreseaza romanilor amatori de exclusivism.
 
“Parfumeria de nisa este un sector bine definit de piata, care are ca tinta 10-15% dintre potentialii consumatori. A nu fi constient de acest aspect cand deschizi un magazin de parfumuri exclusiviste echivaleaza cu o viata scurta pentru businessul tau”, explica antreprenoarea, care a investit in deschiderea primului magazin peste 80.000 de euro.
 
Preturile parfumurilor pornesc de la 300 de lei (70 de euro), iar cel mai scump costa aproximativ 800 de lei (190 de euro). “Daca vrei sa ai un standard ridicat, nu trebuie sa ai preturi mari, pentru ca toata lumea poate calatori si cumpara din strainatate parfumurile dorite. Si atunci nu mai cumpara nimeni de la tine. E un business pe termen lung. E un business din care cresti, in fiecare luna, trebuie sa iti faci o clientela”, precizeaza proprietara magazinului Createur 5 D’Emotions.
 
De altfel, modul prin care aceasta isi atrage clientii este destul de inedit pentru piata locala: odata ce ai testat un parfum, Alexandra Paven recomanda o jumatate de ora de plimbare, pentru ca mirosul sa se stabilizeze si sa interactioneze cu pielea. “Este decizia clientului daca revine pentru a cumpara parfumul. Vreau ca aceia care vin aici sa isi creioneze parfumul lor unic sa scape de alegerile dictate de brand sau de ambalaj. Este foarte important sa stii cine esti, pentru a identifica aroma cea mai potrivita. Am clienti care, dupa vizita in magazinul meu, au inceput sa se informeze, iar acum fac alegeri in cunostinta de cauza”, recunoaste aceasta. Desi evita sa se refere la businessul sau in termeni financiari, Alexandra Paven ia in calcul si posibilitatea extinderii pe viitor in tara, orasul Cluj fiind primul pe lista acesteia.

 

0 comentarii

  • Nume:
  • Subiect:
  • Comentariu:
    0 caractere :: Numar maxim de caractere 2000
  • Cod validare:

  • Daca nu puteti citi imaginea de mai sus, faceti click pe ea pentru a schimba continutul

Alte articole



compania saptamanii

Complet Haus

Obiect de activitate: Comert si prestari servicii cu materiale pentru industria mobilei. Infintata in anul 2003, Compania a avut o crestere continua in cei 5 ani de existenta, astfel in 2008 a ajuns la o cifra de afaceri de 5800000 ...

intreaba specialistul

Ce declaratii trebuie depuse pana la 25 ian 2010 pt SRL-uri?

In functie de situatia specifica a SRL-ului respectiv, declaratiile ce trebuiesc depuse de un SRL pana pe 25 ianuarie 2010 sunt urmatoarele: Declaratie de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri ...

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!